Własny samochód jest ulubionym środkiem transportu wielu z nas przy wakacyjnych podróżach. Sporo osób decyduje się na podróż za granicę swoim własnym samochodem. Czy warto brać ubezpieczenie assistance na wakacje? Pakując się na wymarzony urlop nie zapomnij o odpowiednim ubezpieczeniu, byś mógł beztrosko cieszyć się odpoczynkiem.
Niezastąpiony podczas wyjazdu na urlop
Assistance samochodowy bardzo przydaje się zarówno podczas krajowych jak i zagranicznych podróży. Podstawową zasadą jego działania jest zorganizowanie pomocy w sytuacji awaryjnej. Podpisując umowę assistance, otrzymujemy numer do centrum alarmowego, które obsługuje polisę. Dzięki temu w nagłej potrzebie nie trzeba szukać kontaktu do najbliższej pomocy drogowej czy firmy holującej zepsuty samochód. Z założenia assistance ma pomóc dokończyć podróż, nawet jeśli auto się zepsuje. Dobra polisa, w zależności od posiadanego pakietu, może obejmować naprawę i usprawnienie na miejscu, holowanie, dowóz paliwa, zakwaterowanie, pojazd zastępczy, transport podróżujących do miejsca docelowego lub do kraju, odbiór pojazdu po naprawie, strzeżony parking dla uszkodzonego samochodu czy zastępczego kierowcę. Obok awarii i stłuczek podczas wakacji zdarzają się też nietypowe sytuacje, jak zatrzaśnięcie kluczyków w pojeździe czy brak paliwa.
Różne warianty i zakresy ochrony
Wydawać by się mogło, że samochodowe assistance jest rozsądnym rozwiązaniem dla właścicieli zaniedbanych i wyeksploatowanych aut, które w każdym momencie mogą odmówić posłuszeństwa. Faktem jest jednak, że każde auto może uszkodzić się w trasie.
Nawet jeśli dobrze porozumiewamy się w obcym języku, samodzielne zorganizowanie pomocy w nieznanym miejscu bywa trudne. Zdarza się, że autostrady obsługiwane są przez wybrane firmy, a w niektórych krajach trudno cokolwiek wyegzekwować. Centrum alarmowe, które obsługuje polisę assistance jest w stanie załatwić za nas najtrudniejsze sprawy i wspomóc nas w zorganizowaniu naprawy czy holowania, zapewniając jednocześnie różne udogodnienia.
Zakres ochrony zapewniany przez dostępne na rynku polisy assistance jest mocno zróżnicowany. Spójrzmy, jakie oferty krótkoterminowej pomocy są dostępne na rynku.
Roczny czy krótkoterminowy?
Assistance gwarantuje organizację pomocy w nieprzewidzianych sytuacjach. Najczęściej dokupuje się go do polis samochodowych w pakiecie na rok, ponieważ jest to najkorzystniejsze rozwiązanie zarówno cenowo jak i zakresowo. Jak widać powyżej, roczne ubezpieczenia posiadają szereg korzyści, niedostępnych w krótkoterminowych wariantach tego ubezpieczenia. Prócz znacznie lepszego zakresu, w pakiecie możemy uzyskać jeszcze atrakcyjniejszą składkę za OC lub AC. Jednak pomoc ta w wariancie krótkoterminowym niesie ze sobą pewne ograniczenia. W przypadku starszych aut dostępność pełnowartościowych ubezpieczeń znacząco maleje. Po pierwsze, wielu ubezpieczycieli nie sprzedaje ich w przypadku aut starszych niż 10 lat, a po drugie, nie zawsze są dostępne dla nich jako oddzielne produkty – można je zawrzeć wyłącznie przy zakupie OC lub autocasco. Między innymi AXA i Ergo Hestia w niektórych wariantach oferująe możliwość dokupienia assistance do końca roku polisowego, ale tutaj też pojawiają się pewne ograniczenia co do wariantu. Nie można skorzystać z opcji dostępnych typowo w pakietach OC/AC.
Pomoc assistance jako dodatek do ubezpieczeń turystycznych
Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe oferują pomoc assistance przy zakupie polisy turystycznej na wyjazd, również niezwykle istotnej w podróży. Dobre ubezpieczenie powinno obejmować ryzyka: rezygnacji z podróży, utraty bagażu, nieszczęśliwych wypadków, kosztów leczenia, akcji ratunkowej, transportu chorego albo ciała zmarłego do kraju. Dodatkowo powinniśmy rozważyć rozszerzenie pakietu o ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. To ostatnie może przydać się szczególnie w górach. Jeżeli to my wyrządzimy komuś szkodę, nasz ubezpieczyciel zapłaci mu odszkodowanie. Korzystnie, jeśli tego typu ubezpieczenie możemy dodatkowo rozszerzyć o assistance samochodowy. Taka możliwość istnieje w firmie ubezpieczeniowej Allianz i od niedawna również w Generali i Link4.
Będąc za granicą, nie możemy liczyć na pomoc rodziny czy przyjaciół. Jedynym wyjściem, które będzie dla nas korzystne jest skorzystanie z pomocy assistance. Wezwanie lokalnej pomocy na miejscu może wtedy być trudne, nie tylko ze względu na barierę językową, ale i nieznajomość terenu. Nie musimy tracić czasu na poszukiwanie fachowców. A to bywa bardzo trudne!
Zapraszam do kontaktu dla naszych klientów zawsze dobieramy najlepsze rozwiązania dopasowane do ich potrzeb.